Handelsbetingelser
Vores handelsbetingelser er beskrevet på denne side og vi anbefaler altid, at vores handelsbetingelser læses grundigt igennem, inden der indgåes en aftale. Dette er en sikkerhed for, at alle parter er enige inden aftale indgåes mellem kunde og Sydsjællands Haveservice og Entreprenør I/S.


Virksomhedsoplysninger

Sydsjællands Haveservice og Entreprenør I/S
CVR: 44224747
Tyttebærvej 1,
4772 Langebæk
Danmark

Telefon: 42 42 90 24
Mail: kontakt@ssje.dk


Introduktion

Disse handelsbetingelser gælder for og udgør en integreret del af enhver aftale, som er indgået imellem kunde og Sydsjællands Haveservice og Entreprenør I/S til både privat og erhverv. Sydsjællands Haveservice og Entreprenør I/S kan til enhver tid, ændre i disse handelsbetingelser uden varsel. Hvis der bliver ændret i følgende handelsbetingelser, så gælder det fra det tidspunkt aftalen er underskrevet/tilbud er accepteret.


Tilbud

Et hvert tilbud udarbejdet af Sydsjællands Haveservice og Entreprenør I/S er gældende i 14 dage, medmindre der står andet noteret på pågældende tilbud. Vi forbeholder os retten til at vi til enhver tid, efter 14 dage, kan tilrette eller trække et tilbud tilbage. Når kunde har accepteret et tilbud enten via e-mail, sms eller telefonisk, har kunden og Sydsjællands Haveservice og Entreprenør I/S indgået en bindende aftale, der består af Sydsjællands Haveservice og Entreprenør I/S handelsbetingelser og det tilbud, som kunde har modtaget. Når kunde har accepteret tilbud og indgået aftalen, kan kunde ikke opsige eller annullere aftalen, medmindre der fremgår andet på pågældende tilbud.

Ved opstart forbeholder vi os retten til at kunne fakturere 20 procent af det fulde beløb inkl. moms af entreprisesummen, for at bekræfte samarbejdsaftalen. Ved bestilling af special materialer som ikke kan returens samt råstofsmaterialer eller udlejningsmaskiner, kan faktura blive fremsendt til betaling inden dette bliver bestilt.


Betaling

Betaling sker via netbankoverførsel til konto:3409 13676208 i Danske Bank. For udførelsen af den aftalte ydelse, skal kunden betale den pris der fremgår i tilbud. Betalingen er i danske kroner og er inklusiv moms, skatter, miljøafgifter og råstofafgifter, medmindre andet står på pågældende tilbud. Ved ikke rettidig betaling vil der tilskrives rykker gebyr og der kan pålægges renter på det fakturerede beløb.


Servicefradrag 2023

Husk at du kan benytte dig af et fradrag på 6.600 kr. om året pr. person over 18 år i husstanden.
Fradraget gælder arbejdslønnen for serviceydelser som f.eks:

  • Græsslågning
  • Hækklipning og beskæring af træer og buske

Fradragets værdi er ca. 26%. Så hvis dit fradrag udgør 6.200 kr., sparer du ca. 1.612 kr. i skat


Kundens ansvar

Indenfor 5 dage før leveringstidspunktet kan kunden opsige aftalen mod betaling af et gebyr på 1500 kr. samt betaling af omkostninger, som er forbundet med returnering af eventuelt bestilte varer herunder råstofsmaterialer og udlejningsmaskiner.

Det skal du som kunde selv sørge for:

  • Der er adgang til matriklen.
  • Du har ryddet arealet for havemøbler, krukker, affald m.m, og der ellers er frit, så vi kan komme til med vores udstyr, ved enhver opgave.


Ansvarsfraskrivelse

1. Såfremt der måtte komme ekstra arbejde, enten ved kundens egne ønsker eller uforudset på byggesagen, vil dette forlænge tidsplanen for hvornår byggesagen kan være færdigt, dette vil blive fremsendt pr. mail, så dette kan planlægges ind. 

2. Vi som entreprenør kan ikke gøres ansvarlig for uforudsete forsinkelser fra vores leverandører, som eks. levering af fliser, råstofsmaterialer og udlejningsmaskiner.

3. Såfremt kunden selv står for levering af div. materialer, bærer kunden det totale ansvar for at leveringsaftaler overholdes, herunder kontrol om alt materiale er korrekt bestilt samt at alt er blevet leveret på byggestedet ved ankomst, derunder også forsinkelser omkring levering eller eventuelle restpartier og transportskader.

4. Såfremt punkt 1-3 foresager tidsspild for os på byggesagen vil kunden blive faktureret for ekstra timer oveni den fulde tilbudspris.

5. Ved uforudset sygdom hos en af vores folk eller samarbejdspartnere, vil der ikke blive sendt andre folk på sagen. Den tabte tid vil vi naturligvis forsøge at indhente undervejs.

6. Såfremt der måtte være reklamationer eller andet på byggesagen, accepteres udbedring af disse kun ved udførsel af os som entreprenør, og ikke udført af andre firmaer. Der vil ej heller kunne igangsættes arbejde eller anden slags ydelse på vores regning, uden klar skriftlig accept fra Sydsjællands Haveservice og Entreprenør I/S.

7. Vi har ejerforbehold for materialer leveret af os, indtil den fulde betaling er sket. Hvis der ikke bliver betalt det fulde beløb, forbeholder vi os retten til at tage alt materiel med os når arbejdspladsen forlades.


Skadesløsholdelse

Kunden skal skadesløsholde Sydsjællands Haveservice og Entreprenør I/S for ethvert tab.
Derudover skade som påføres Sydsjællands Haveservice og Entreprenør I/S som følge af, hvis kunden misligholder en bindende aftale.


Opsigelsesmuligheder

Kunden har følgende muligheder for at opsige en aftale. Indenfor 12 dage før leveringstidspunktet har kunden mulighed for at opsige aftalen mod betaling af et gebyr på 1.000 kr. samt betaling af omkostninger, som er forbundet med returnering af eventuelt bestilte varer, herunder eksempelvis råstofsmaterialer og udlejningsmaskiner.


Markedsføring og personoplysninger

Hos Sydsjællands Haveservice og Entreprenør I/S gemmer vi vores kunders personoplysninger, da vi bruger dem til at kunne kontakte vores kunder, eksempelvis ved eftersalg m.m. Det er hovedsageligt oplysninger som navn, adresse og telefonnummer. Derudover bruger vi dem til vores markedsføring, så vi bedre kan tilrettelægge vores markedsføring, hvor eksempelvis billeder af kundens opgave bruges til markedsføring på gældende sociale medier, nyhedsbreve, egen hjemmeside og lign. Vi viser derudover også kunders anmeldelser på vores hjemmeside, som kommer fra eksempelvis Trustpilot, Facebook og eventuelle andre medier. Ønskes der ikke, at vi gør brug af billeder, videoer m.m, som er taget ved udarbejdelse af opgaven, kan vi naturligvis kontaktes, hvor vi efterfølgende vil fjerne billeder hurtigst muligt.


Klage og/eller uoverensstemmelser

Du har som kunde mulighed for at sende en skriftlig klage på følgende kontaktformular. Din klage bedes sendes senest 48 timer, efter endt projekt.
Vi vil efter modtagelse, vende tilbage hurtigst muligt.